مبانی و پیشینه تحقیق فرضیه بازار کارا
مبانی و پیشینه تحقیق فرضیه بازار کارا، کارایی اطلاعاتی، سرمایه فکری، گزارشگری سرمایه فکری
انواع بازار کارا,مقاله بازار کارا,بازار کارا و ناکارا,بازار کارا در تئوری حسابداری,بازار کارای قوی,تعریف کارایی بازار و انواع آن,تعریف بازار ناکارا,بازار غیر کارا
مبانی و پیشینه تحقیق فرضیه بازار کارا، کارایی اطلاعاتی، سرمایه فکری، گزارشگری سرمایه فکری در 46 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx
مشخصات فایل
تعداد صفحات | 46 |
حجم | 92 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | حسابداری |
توضیحات کامل
مبانی و پیشینه تحقیق فرضیه بازار کارا، کارایی اطلاعاتی، سرمایه فکری، گزارشگری سرمایه فکری در 46 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx
ویژگیهای فایل
شامل مبانی نظری و پیشینه پژوهش برایفرضیه بازار کارا، کارایی اطلاعاتی، سرمایه فکری، گزارشگری سرمایه فکری
46صفحه ورد قابل ویرایش
منبع نویسی استاندارد APA و پاورقی دقیق
فهرست مطالب
مقدمه
فرضیه بازار کارا
انواع بازار کارا
سرمایه فکری
گزارشگری سرمایه فکری
پژوهش های خارجی
پژوهش های داخلی
بخشی از متن فایل
بخشی از مبانی نظری
بررسی رفتار قیمت داراییهای فیزیکی و سرمایهای از آغاز شکلگیری بازارها مورد توجه سرمایهگذاران بوده است و تحقیقات علمی و تجربی متعددی در این زمینه انجام شده است. از اوایل قرن بیستم، اعتقاد گروهی از دستاندرکاران بازارهای اوراق بهادار، بر این بود که مطالعه تاریخی قیمتها، حاوی اطلاعات مفیدی برای پیشبینی قیمتها در آینده است، لذا با بدست آوردن روند قیمتها، الگوی تغییرات شناخته میشود. از دهه 1930 مطالعات دیگری که در نقطه مقابل این دیدگاه قرار داشت، آغاز شد. تمرکز اصلی این تحقیقات روی تصادفی بودن رفتار قیمت سهام بود. نتایج این مطالعات به صورت یک جریان فکری و نظری قوی وارد مباحث اقتصاد و سرمایهگذاری گردید (سینایی،1390). برای اولین بار برنشتین(1956) اظهار داشت که نمیتوان رفتار آینده قیمت را پیشگویی کرد. مدتی بعد رابرتز(1959) با استفاده از جدول اعداد تصادفی، تغییرات قیمتها را برای مدت 52 هفته بررسی نمود. وی نتیجه گرفت که رفتار سری زمانی قیمتها مشابه اعداد تصادفی است.
بخشی از پیشینه تحقیق
برامهنـدکار و همکـاران (2017) در تحقیق خود به بررسی تأثیر سرمایه فکری بر عملکرد 139 شـرکت داروسـازی پرداختنـد، نتایج حاکی از این بود که رابطه معناداری بین اجزای سرمایه فکری و عملکـرد شـرکت هـا وجـود دارد.
رحیمی ریگی و همکاران(1395) درپژوهش خود به بررسی تأثیر اجزای سرمایه فکری بر کارایی شرکت های پذیرفته شده دربورس اوراق بهادار تهران با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده ها(DEA) پرداختند. یافتـه های تحقیـق آنان بیانگـر تأثیر مثبت و معنادار سـرمایه انسـانی، سـرمایه سـاختاری و سـرمایه ارتباطی بر کارایـی شـرکت هـا بـوده اسـت. بعلاوه نتایـج پژوهش نیـز نشـان داد کـه تأثیر عناصر سـرمایه فکـری بـر کارایی شـرکت های بـورس و اوراق بهادار تهـران به ترتیب اولویت عبارتند از: سـرمایه ارتباطی، سـرمایه سـاختاری و سـرمایه انسانی.
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود