نمونه پیشینه تحقیق

پیشینه تحقیق پیشینه تحقیق, پیشینه تحقیق در مقاله, دانلود پیشینه تحقیق, جدول خلاصه پیشینه تحقیق, چند نمونه پیشینه تحقیق, نمونه جدول پیشینه تحقیق, چگونگی نوشتن پیشینه تحقیق در پایان نامه, نمونه ادبیات تحقیق, نمونه پیشینه تحقیق در پروپوزال معماری, ادبیات تحقیق شامل چیست؟, چارچوب نظری تحقیق در پایان نامه, نمونه ادبیات تحقیق, تعریف ادبیات تحقیق, ادبیات تحقیق در پروپوزال, نمونه مبانی نظری, ادبیات موضوع چیست, نمونه چارچوب نظری پایان نامه, نمونه چارچوب نظری پایان نامه, چارچوب نظری تحقیق در پایان نامه

نمونه پیشینه تحقیق

پیشینه تحقیق پیشینه تحقیق, پیشینه تحقیق در مقاله, دانلود پیشینه تحقیق, جدول خلاصه پیشینه تحقیق, چند نمونه پیشینه تحقیق, نمونه جدول پیشینه تحقیق, چگونگی نوشتن پیشینه تحقیق در پایان نامه, نمونه ادبیات تحقیق, نمونه پیشینه تحقیق در پروپوزال معماری, ادبیات تحقیق شامل چیست؟, چارچوب نظری تحقیق در پایان نامه, نمونه ادبیات تحقیق, تعریف ادبیات تحقیق, ادبیات تحقیق در پروپوزال, نمونه مبانی نظری, ادبیات موضوع چیست, نمونه چارچوب نظری پایان نامه, نمونه چارچوب نظری پایان نامه, چارچوب نظری تحقیق در پایان نامه

پیشینه تحقیقپیشینه تحقیق, پیشینه تحقیق در مقاله, دانلود پیشینه تحقیق, جدول خلاصه پیشینه تحقیق, چند نمونه پیشینه تحقیق, نمونه جدول پیشینه تحقیق, چگونگی نوشتن پیشینه تحقیق در پایان نامه, نمونه ادبیات تحقیق, نمونه پیشینه تحقیق در پروپوزال معماری, ادبیات تحقیق شامل چیست؟, چارچوب نظری تحقیق در پایان نامه, نمونه ادبیات تحقیق, تعریف ادبیات تحقیق, ادبیات تحقیق در پروپوزال, نمونه مبانی نظری, ادبیات موضوع چیست, نمونه چارچوب نظری پایان نامه, نمونه چارچوب نظری پایان نامه, چارچوب نظری تحقیق در پایان نامه, ادبیات نظری تحقیق, نمونه مبانی نظری, نمونه مبانی نظری پایان نامه, نمونه چارچوب نظری تحقیق در پروپوزال, نمونه چارچوب نظری پروپوزال, نمونه چارچوب نظری پژوهش, نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت, نمونه مقدمه فصل دوم پایان نامه, دانلود فصل دوم پایان نامه مدیریت, فصل دوم پایان نامه را چگونه بنویسیم, مبانی نظری در پایان نامه چیست, نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی, نحوه نوشتن فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد, نمونه جمع بندی فصل دوم پایان نامه,

نحوه نوشتن پیشینه تحقیق

سه شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۹، ۰۲:۱۵ ق.ظ

نحوه نوشتن پیشینه تحقیق

دسته بندی : پایان نامه نویسی

پایان نامه به چند فصل تقسیم می­ شود که هر یک هدفی را پیش گرفته و نکات خاصی در نگارش آن باید رعایت شود. درباره نحوه نوشتن فصل اول پایان نامه، که به نوعی مقدمه است و کلیات تحقیق نامیده می ­شود، پیش تر صحبت کردیم.

فصل دوم پایان نامه با عناوین “بررسی مبانی تحقیق“، “بررسی مبانی نظری پژوهش” یا “بررسی ادبیات موضوع” شناخته شده است. فصل دوم معمولا بخش زیادی از پایان نامه را به خود اختصاص می ­دهد که در حالی که ساده به نظر می ­رسد، تنظیم و تدوین آن چالش­ هایی را در بر دارد. بنابراین بهتر است دقیقا بدانید در فصل دوم پایان نامه باید به چه چیز اشاره کنید و چطور آن را تنظیم کنید.

معمولا هدف از نوشتن فصل دوم پایان نامه، گردآوری است که البته این مساله به گردآوری ادبیات، پیشینه و سوابق داخلی و خارجی تحقیق ختم نمی­ شود، بنابراین برای اینکه یک محتوای خوب و قوی برای فصل دوم پایان نامه تهیه کنید باید منابع معتبر و قدرتمندی در دست داشته باشید.

 

فهرست محتوا

وظایف محقق در فصل دوم پایان نامه

بسیار مهم است که محقق بداند برای تنظیم و تدوین مبانی نظری پیشینه تحقیق و فصل دوم پایان نامه باید چه کارهایی بکند.

محقق باید به موارد زیر بپردازد:

  • پیشینه تحقیق را بررسی کند.
  • موضوع را ارزشیابی کند.
  • موضوعات مورد بررسی را نقد و تفسیر کند.
  • نظریات و تحقیقاتی که مشابه عنوان پژوهش فعلی هستند بررسی شده و نظرات و تحقیقات با یکدیگر مقایسه شوند.
  • مقالات مرتبط، انواع پایان نامه­ ها با موضوع مشابه و کتب و مجلات در زمینه موضوع مورد تحقیق بررسی شوند.
  • فقط به منابع داخلی پرداخته نشود و در پیشینه پژوهش، منابع خارجی نیز مورد بررسی قرار بگیرند.

 

فصل دوم پایان نامه چگونه نوشته می شود؟

معمولا پیشنهاد می­ شود فصل دوم به دو بخش اصلی تقسیم شود. این کار موجب می­شود بتوانید یکپارچه ­تر و منظم مطالبتان را بیان کنید و به طور در هم و نامنظم به مطالب گردآوری شده اشاره نکنید.

 

قسمت اول

در قسمت اول فصل دوم پایان نامه به بررسی نظریه­ هایی که پیرامون موضوع تحقیق فعلی بیان شده بپردازید و به نوعی موضوع پژوهش را مطرح کنید. در این قسمت، چهارچوب کلی پژوهش را به اختصار توضیح دهید و مساله پژوهش و گاهی فرضیه ­های مطرح شده را نیز بیان کنید.

قسمت اول از فصل دوم بسیار کوتاه است و به طور مختصر و اجمالی با تکیه بر کلیدواژگان تحقیق به مهم­ ترین تئوری­ ها و مدل ­های ارائه شده درباره موضوع مورد بررسی پرداخته می­ شود.

 

قسمت دوم

در قسمت دوم فصل دوم پایان نامه به مرور نتایج و یافته­ های تحقیقات انجام شده در داخل و خارج پرداخته می­ شود. قسمت دوم این فصل که طولانی ­تر است در حقیقت پیشینه پژوهش را به صورت انتقادی و یکپارچه مرور می ­کند.

اطلاعات قسمت اول این فصل باید به قدری شفاف و واضح باشد که خواننده از اهمیت و ضرورت مساله آگاه شود بدون این­که مطالب قسمت دوم برایش تکراری باشد.

 

بهترین توصیه برای افرادی که می­ خواهند پایان نامه بسیار خوبی داشته باشند این است که فصل دوم را حداقل ۳ بار نگارش کنند.

بار اول: جمع آوری تعارف – مطالب گردآوری شده به صورت فیش نویسی شده یا نگارش شده تهیه شوند.

بار دوم: مطالعه بخش­ های جمع آوری شده و استفاده از یک طرح مشخص برای چیدن این اطلاعات. پیشنهاد می­ شود برای نوشتن مرور پیشینه از رویکرد قیفی استفاده کنید. یعنی ابتدا یافته ­های کلی در زمینه پژوهش را مطرح کنید و در ادامه، دامنه یافته­ های پژوهشی را به موضوع تحقیق خود محدود کنید و در نهایت سوال پژوهش را مشخص کنید. با این کار به شیوه ­ای ماهرانه خواننده را به موضوع پژوهش هدایت کرده اید.

بار سوم– در مرحله سوم نگارش فصل دوم باید تمامی اطلاعات جمع آوری شده را از زبان خودتان خلاصه نویسی کنید و در مطلب خود با خلاقیت خودتان جدول و اشکالی را که مرتبط با بحث هستند اضافه کنید. این مرحله پایانی نگارش متن شماست بنابراین باید در آن بسیار دقت داشته باشید.

 

در نوشتن پیشینه تحقیق پایان نامه باید به سبک نگارش نیز دقت داشته باشید، سعی کنید یکپارچگی متن، تیترها، روش منبع نویسی و ارجاع دهی مطالب، سطح کاربرد کلمات و مثال ­ها و نموادرها و روش اشاره به نمودارها و جداول را رعایت کنید. همچنین نوشته شما باید منسجم باشد یعنی هر مطلبی باید مکمل مطلب بعدی و قبلی خود باشد و مطالب به هم مرتبط باشند. از پراکنده نویسی و کلی گویی اجتناب کنید.

یک قاعده در نگارش فصل دوم پایان نامه این است که با خاتمه یک پاراگراف، به رفرنس ­های مطالب آن پاراگراف اشاره شود که برای این کار نیز باید از روش­ های استاندارد ارجاع دهی در انتهای هر جمله یا پاراگراف استفاده کنید.

این را نیز در نظر داشته باشید، این هنر یک محقق است که بداند چه مطالبی به درد کار او می ­خورد و باید در فصل پیشینه تحقیق به آن­ها اشاره کند چه مطالبی برای این فصل لازم نیست و به موضوع مورد بررسی ارتباط ندارد. حجیم کردن بی هدف این فصل ضعف محقق را نشان می­ دهد و اینطور به نظر می­ رسد محقق هنوز درباره محدوده­ ی مورد بررسی خود اطلاعاتی ندارد.

حجم منطقی فصل دوم پایان نامه یا پیشینه پژوهش در رساله دکتری بین ۲۰ تا ۵۰ صفحه است و در پایان نامه کارشناسی ارشد معمولا کوتاه­تر است.

همانند تمامی فصول پایان نامه، رعایت نکات ادبی و ویرایشی در این فصل نیز بسیار ضروری است. علاوه بر نگارش و املای صحیح، نشانه­ گذاری­ های صحیح نیز بسیار مهم هستند و رعایت نکردن آن ها از ارزش کار شما می­ کاهد. برای ویرایش پایان نامه می ­توانید از نرم افزار ویراستیار کمک بگیرید.

علاوه بر این نکات، نکات فنی دیگری نیز وجود دارد همانند نوع فونت، سایز فونت و فاصله خطوط و موارد دیگری که دانشجو باید به دستورالعمل استاندارد دانشگاه مراجعه کند و موارد ذکر شده در آن را در پایان نامه نهایی خود اعمال کند.

 

گردآوری اطلاعات مرتبط با فصل دوم پایان نامه

در گردآوری اطلاعات این فصل باید دقت داشته باشید که دیگران در نظرات و تحقیقات خود چه مواردی را مطرح کرده­ اند و در عین حال چه مواردی مطرح نشده و باید به آن پرداخته شود. همچنین تمامی محدودیت ­های خاصی که در گذشته برای بهبود و حل مساله مطرح شده وجود داشته نیز باید بیان شود و در این فصل محقق تلاش کند تا نشان دهد تحقیقی که ارائه می ­دهد قرار است محدودیت ­های قبلی را رفع کند.

این بسیار مهم است که در نظر داشته باشید کارها و تحقیقات پیشین نقطه حرکت شما هستند و هر چه شما بیشتر به آن­ها بپردازید می­ توانید مسیر هموارتری را در پیش داشته باشید و در نهایت با مقایسه مجموعه تحقیقات مشابه، نتیجه گیری لازم را بعمل آورید. پژوهش امری گروهی است و هیچ مطالعه ­ای بدون مطالعات قبلی صورت نگرفته، حتی تحقیقات و پایان نامه شما نیز در صورتی که تکمیل و جامع باشد می­ تواند به منبعی برای مطالعات بعدی تبدیل شود.

اولویت بررسی را به روی آخرین تحقیقات انجام شده بگذارید و در صورت نیاز تا جایی که کافی است به تحقیقات پیش ­تر از آن بپردازید. جدیدترین تحقیقات و مطالعات انجام شده بیشتر به شما کمک می­کنند به چه موضوعاتی در گذشته پرداخته شده و چه موضوعاتی از دید محققان دور مانده است. این کار همچنین موجب می­ شود شما دچار دوباره کاری نشوید و تحقیقی انجام ندهید که پیش ­تر صورت گرفته است.

این را نیز در نظر داشته باشید، منابعی که برای گردآوری اطلاعات از آن­ها استفاده می­ کنید باید معتبر و قابل اعتماد باشند. بسیاری از مطالبی که در اینترنت یا با یک جستجوی ساده به نمایش در می آیند برای استفاده در پایان­ نامه بعنوان یک کار علمی مناسب نیستند اما می­ توانید از آنها ایده بگیرید و رفرنس ­های درون آن مطالب را برای تحقیق و بررسی در نظر بگیرید.

 

هر چه محقق بتواند در فصل دوم پایان نامه، تحقیقات بیشتری را مورد مطالعه قرار دهد و تئوری ­های بیشتری را ملاحظه کند، کار او برای تکمیل و نگارش فصل ۵ ، که باید به بحث درباره تشابه­ ها و تفاوت­ های یافته­ های خود و تحقیقات پیشین بپردازد، ساده ­تر خواهد شد.

 

محصولات مشابه:

  1. مبانی نظری و پیشینه تحقیق انعطاف پذیری کنشی – آگور
  2. مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره انعطاف پذیری کنشی
  3. دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق انعطاف پذیری کنشی
  4. مبانی نظری و پیشینه پژوهش انعطاف پذیری کنشی (فصل دوم) – آگور
  5. چارچوب نظری و پیشینه تحقیق انعطاف پذیری کنشی – آگور
  6. بررسی نقش عنصر انعطاف پذیری مالی بر ساختار سرمایه و سرمایه گذاری
  7. بررسی تاثیر انعطاف پذیری مالی بر تصمیمات ساختار سرمایه – آگور
  8. تاثیر انعطاف پذیری مالی بر تصمیمات ساختار سرمایه
  9. بررسی رابطه بین انعطاف پذیری مالی و تصمیمات ساختار سرمایه
  10. بررسی رابطه ی بین انعطاف پذیری مالی و تصمیمات ساختار سرمایه – آگور
  11. مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو) انعطاف پذیری کنشی
  12. مبانی نظری و پیشینه تحقیق انعطاف پذیری استراتژیک
  13. مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو) انعطاف پذیری کنشی
  14. مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو) انعطاف پذیری کنشی
  15. بررسی تاثیر هزینه های نمایندگی بر انعطاف پذیری مالی و ساختار سرمایه(تعداد صفحات:17)
  16. مبانی نظری و پیشینه تحقیق انعطاف پذیری منابع انسانی
  17. مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو) انعطاف پذیری کنشی – آگور
  18. بررسی تاثیر عدم انعطاف پذیری هزینه ها و ساختار سرمایه در بورس اوراق بهادارتهران – آگور
  19. بررسی تاثیر یادگیری سازمانی بر انعطاف پذیری استراتژیک در شرکت بیمه آسیا شهر تهران – آگور
  20. مبانی نظری و پیشینه تحقیق انعطاف پذیری منابع انسانی – آگور
  21. مبانی نظری و پیشینه تحقیق انعطاف پذیری مالی و ساختار سرمایه (فصل دوم)
  22. مبانی نظری و پیشینه پژوهش درباره ی جامعه پذیری سازمانی
  23. مبانی نظری و پیشینه تحقیق انعطاف پذیری مالی و ساختار سرمایه (فصل دوم) – آگور
  24. مبانی نظری اختلال نارسایی توجه / فزون کنشی
  25. مبانی نظری و پیشینه تحقیق انعطاف پذیری و چابک سازی سازمانی
  26. مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه ها و مفاهیم انعطاف پذیری استراتژیک (فصل دوم) – آگور
  27. بررسی اثربخشی گروه درمانی مبتنی بر مراحل تغییر بر انعطاف پذیری کنشی و باورهای فراشناختی معتادین – آگور
  28. پیشینه و مبانی نظری جامعه پذیری سازمانی – آگور
  29. مبانی نظری و پیشینه تحقیق انعطاف پذیری مالی و ساختار سرمایه (فصل دوم)
  30. چارچوب مبانی نظری وپیشینه پژوهش اختلال نارسا توجه فزون کنشی
  31. مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش مفاهیم و دیدگاه های انعطاف پذیری و چابک سازی سازمانی (فصل 2) – آگور
  32. مبانی نظری و پیشینه انعطاف پذیری و چابک سازی سازمانی
  33. مبانی نظری و پیشینه انعطاف پذیری استراتژیک و عملکرد صادراتی شرکت ها
  34. مبانی نظری و پیشینه انعطاف پذیری قیمت و رفتار مشتریان آنلاین
  35. پیشینه و مبانی نظری ستون فقرات،عضلات ناحیه پشت،انعطاف پذیری و عارضه کیوز – آگور
  36. پیشینه ومبانی نظری تحقیق انعطاف پذیری و چابک سازی سازمانی
  37. ادبیات نظری تحقیق و پیشینه انعطاف پذیری استراتژیک
  38. پیشینه ومبانی نظری تحقیق انعطاف پذیری و چابک سازی سازمانی – آگور
  39. ادبیات نظری تحقیق و پیشینه انعطاف پذیری استراتژیک – آگور
  40. پیشینه و مبانی نظری ستون فقرات،عضلات ناحیه پشت،انعطاف پذیری و عارضه کیوز
  41. پیشینه ومبانی نظری تحقیق انعطاف پذیری و چابک سازی سازمانی
  42. مبانی نظری وپیشینه تحقیق ستون فقرات،عضلات ناحیه پشت،انعطاف پذیری وعارضه کیوز
  43. ادبیات نظری و پیشینه تحقیق ستون فقرات،عظلات ناحیه پشت،انعطاف پذیری و عارضه کیوز (فصل دوم ) – آگور
  44. مبانی نظری انعطاف پذیری استراتژیک
  45. مبانی نظری انعطاف پذیری استراتژیک – آگور
  46. پیشینه تحقیق انعطاف پذیری استراتژیک
  47. پیشینه تحقیق انعطاف پذیری استراتژیک – آگور
  48. مبانی نظری وپیشینه پژوهش درباره ی انعطاف پذیری استراتژیک
  49. پیشینه تحقیق ساختار سرمایه و انعطاف پذیری مالی – آگور
  50. پیشینه و مبانی نظری تحقیق اختلال نارسا توجه فزون کنشی – آگور
  51. فصل دوم پایان نامه و پیشینه تحقیق ساختار سرمایه و انعطاف پذیری مالی
  52. فصل دوم پایان نامه و پیشینه تحقیق ساختار سرمایه و انعطاف پذیری مالی
  53. فصل دوم پایان نامه و پیشینه تحقیق ساختار سرمایه و انعطاف پذیری مالی – آگور
  54. پیشینه و مبانی نظری تحقیق اختلال نارسا توجه فزون کنشی
  55. تحقیق با عنوان انعطاف پذیری
  56. مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری
  57. دانلود تحقیق ارزیابی و سنجش انعطاف پذیری ایستا
  58. تحقیق بررسی انعطاف پذیری دانشجویان رشته تربیت بدنی
  59. مبانی نظری و پیشینه تحقیق جهانی شدن و رقابت پذیری
  60. مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری اجتماعی

نظرات (۱)

  • سینا فرامرزیان
  • سلام خوبید؟؟

    فعالیتتون خیلی کم شده

    اگه میشه بیشتر فعالیت کنید.

    به سایت منم سربزنید

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی